Prison Architect: Free for Life
It’s time for some improvements, Warden! Make good use of new updates, fixes, and additional content to maximize your prison quality and your guards' performance. This is the Free for Life update, and you guessed it: it’s free!
Always be aware of what's happening in your prison with the new Prisoner Log. Check your inmates’ activities, uncover misconducts ahead of time and keep track of who gets released, reformed, or reoffended. We also improved the game’s Scheduler, adding new options and settings in the palm of your hand.
Whenever you create a new prison, a new policy, or a quick build, you’ll be able to save them in your Preferences. Save time setting up your prison next time you wish to start afresh!
Now inmates are divided into Young, Senior and Elderly. After spending an extended period of time in your prison, they will change both visually and functionally. They will also develop different needs compared to younger inmates.
Hired guards will now arrive at your prison unranked and will need to work hard to get promoted to Officer and Specialist Officer. Their commitment will be paid off though, as each increase in rank will provide additional perks.
The planning menu is getting renewed with lots of new options for fences and walls. Moreover, when “drawing” your walls and using construction options, you’ll see a new cursor-based tooltip stating the horizontal and vertical dimensions of the room, along with the planned cost for the currently drawn selection.