Prospera
Prospera is a first- & third person citybuilder set in the Victorian era, blending survival, crafting, strategy, management. Rise to an industrial tycoon as you build, manage, and explore your city. Plan production chains, optimize logistics, and ensure prosperity.
Immerse yourself in a first- and third-person city builder set in the grand Victorian era. Build, manage, and explore your city from rags to riches, starting as a humble lumberjack, while eventually becoming a tycoon heralding the industrial revolution. This is not your typical top-down city builder. You are right in the middle of the action. Get your hands dirty, build and shape your city from the ground up, while walking its streets and managing every detail firsthand.
Design complex production chains, optimize logistics, and develop a thriving economy with real goods flow s and living citizens. Feel the excitement as your first steam engine roars to life and your empire grows from a small workshop into vast industrial complexes. The Prosperity System turns aesthetics into a valuable resource, rewarding thoughtful city design. From early industry to the rise of the railway: Experience the captivating fascination of industrialization. Create your Magnum Opus with all its challenges, setbacks and triumphs.
Don’t just assign plots. Start building your city with your own hands, using tools and blueprints and optimize your infrastructure directly from the viewpoint of your citizens. Walk the streets of your creation, identify and solve problems and make sure that your population’s needs are always fulfilled.
Dive into a deep economic simulation with real flow of goods. Plan and execute complex production chains, optimize storage and manage your logistics through smart strategy and efficient management.
Experience the spark of the Industrial Revolution, research new technologies and grow your city from a small village into a steam-powered metropolis. Start with a simple factory and watch your business expand. Merge factories, optimize production and create powerful industrial complexes that take your empire to the next level.
The unique Prosperity System turns aesthetics into a valuable resource, adding a new layer of depth to your city management. Cleanliness, parks and architecture drive progress, while pollution will slow it down.
Witness an authentic NPC simulation, as you walk the streets and watch your citizens live, work and react dynamically. Their needs, supply, and satisfaction directly influence the growth and stability of your city.
Build transport networks and master logistics management. From handcarts to railways, scale your economy efficiently and secure the continued growth of your thriving city.
Explore an open world, establish outposts and unlock new resources. Continuously adapt your strategy and infrastructure to meet growing and changing demands. Shape, observe, and control your city’s evolution — not just as a spectator, but as the planner and architect at the heart of the Industrial Revolution.