Qliphah in Providence's Shadow
Scenen er Tokyo efter 'World Collapse', en katastrofe, hvor virkeligheden er eroderet, og groteske væsner kendt som 《Aberrationer》 strejfer frit omkring.
Souma Hoshigami, en ung mand, der blev angrebet af en Aberration under sit deltidsjob som bud og efterladt i en 'halvt forvandlet' tilstand – en fusion af menneske og monster – reddes og tages i varetægt som 'hittegods' af Rena Hizuki, en efterforsker fra Tokyos politi, afdelingen for offentlig sikkerhed, femte udenrigsafdeling (almindeligvis kendt som afdelingen for mutationsrespons under den offentlige sikkerhed).
I en verden, der er forurenet med Aberrationer og står over for virkelighedens sammenbrud, vil du påtage dig rollerne som Rena og Souma.
Jagt det dæmoniske stof 'Tiny True', der spreder sig i gaderne, de kropsindgraverede mønstre kaldet 'Stigmata', der inficerer de unge, og en mystisk kult, der trækker i trådene i skyggerne. Kæmp med stil for at besejre og skære igennem magtfulde fjender, mens du løser mysteriet bag verdens forvandling.
Skærmen kan sættes i slowmotion eller pauses når som helst, hvilket viser en række taktiske oplysninger såsom fjendtlige angrebsforudsigelser og færdighedernes genopladningsstatus, hvilket giver mulighed for dyb, strategisk planlægning.
Vil du kæmpe aggressivt og proaktivt, eller køligt og intellektuelt mod formidable modstandere?