Railway Empire 2 - Industrial Wonders
Plunge into the pounding heart of the Industrial Revolution in Railway Empire 2 – Industrial Wonders. Spearheaded by the steam locomotive, this era unleashed a wave of productivity and innovation, enabling complex supply chains and monumental construction projects that had previously been unimaginable. In Germany, the Ruhr Valley emerged as the powerhouse of industrialisation, where coal mines, steelworks, and railroads formed a vast, interconnected web of progress. Meanwhile, France prepared to crown the 1889 World’s Fair with the Eiffel Tower – a striking symbol of modern engineering. And in 1931, the United States began work on the Hoover Dam, a colossal concrete feat built with daring new techniques.
In Industrial Wonders, your railway company flourishes at the center of these transformative projects. Establish your own production facilities and build efficient railroad connections to fuel regional development and enable the construction of engineering marvels. A more intricate production system, featuring variable outputs and input goods per factory, adds new depth and complexity. If you manage to keep everything on track, you’ll witness some of history’s most iconic structures rise to industrial glory — one trainload at a time.
Steaming Steel: Railway Empire 2 – Industrial Wonders takes players on an entrepreneurial journey to three pivotal hubs of the age of industrialisation.
Heavy Duty: Utilize three authentic locomotives, including the iconic “Big Boy” and “Heavy Mikado”.
Shaping the Future: Prepare for the challenges of three new high-resolution maps of the Ruhr Area, Île-de-France, and the Lower Colorado Basin.
Ramp up Production: Become the master of industry with a more complex production system: Establish your own production sites and switch production goods for select rural businesses, while your factories have a greater variety in input and output goods.
Heavy Tunes: More than 15 new themed music tracks and jingles to get you in the mood for the new environment and locomotives.