Ratchet & Clank: Rift Apart
The intergalactic adventurers are back with a bang in Ratchet & Clank: Rift Apart!
Go dimension-hopping with Ratchet and Clank as they venture onto a PC near you for the very first time. Help them take on an evil emperor from another reality as you jump between action-packed worlds and beyond.
With their own universe next in the firing line, dust off the dynamic pair’s outrageous weaponry and stop a dimensional collapse in its tracks!
Unite the double team supreme with a cast of familiar allies and new faces, including newcomer Rivet. She’s a Lombax resistance fighter from another dimension, who is just as determined to take out the robotic scourge.
Haptic feedback and adaptive trigger technology create lifelike sensations: feel the hum of a spacecraft vibrate across the surface of the controller, or the kick of pulling your trusty Enforcer’s trigger.
Blast your way through an interdimensional adventure as Ratchet and Clank make their way to PC for the very first time!
Witness the latest upscaling technologies, including NVIDIA DLSS 3, AMD FSR 2, Intel XeSS and Insomniac Games’ Temporal Injection. NVIDIA Reflex and image quality-enhancing NVIDIA DLAA are also supported. Tailor a variety of graphics quality options to a range of devices, from high-end PCs to portable PC gaming devices.
Employ an epic arsenal of explosive weapons, including the Burst Pistol, Topiary Sprinkler and the Shatterbomb.
Planet-hop with abandon as this adventure sends you hurtling across the galaxy at hyper-speed.