Jedyny Pełnomocny Król (One True King) przebudził się i łaknie krwi. Wypaczony przez Roota podczas snu, który ocierał się o śmierć, szalony król widzi zdradę na każdym kroku i opanował go szał zemsty. Odkąd jego zamek po raz pierwszy pojawił się w nadmorskim mieście Dranów, przypływy pałają gniewem, a pogodę owładnął chaos. Z głębin wynurzają się wszelkiego rodzaju stworzenia, pozostawiając po sobie wiele tajemnic.