Wilderings: The Lost Spring
Master the wilds. Restore a broken world. In this creature-collecting roguelite, dynamic action meets open-world exploration. Befriend mystical Hântu to heal a corrupted land! From Herobeat, the BAFTA-winning creators of Endling. Official selection for London Games Festival 2026.
Master the wilds. Restore a Broken World. In this creature-collecting roguelite, dynamic action meets vibrant open-world exploration. Befriend and command mystical Hântu to aid in your journey and rebuild a corrupted world!
Explore corrupted biomes and face twisted creatures born from a failed society. Each run drops you into a dynamic open world filled with an array of hostile enemies. Use metroidvania-inspired traversal abilities like a glider, grappling hook, or wall-running to reach and explore new biomes.
Restore ecosystems through action: rewild areas, reactivate Springs, and bring life back one biome at a time. As the world heals, its original inhabitants return—the Hântu, reawakened native creatures once driven to extinction. They join your fight, expand your abilities, and can be fed and leveled up to build your own team and combat style, adapting your strategy on every run.
In your skyship base, grow plants from seeds and resources gathered during exploration to unlock permanent buffs, evolve your companions, and prepare for the next descent.
Never Fight Alone. Discover and befriend a loyal roster of Hântu with unique abilities. Whether they’re soaking up status effects or unleashing powerful counters, these creatures are the key to overcoming the world’s most dangerous threats. Plus, they’re pretty cute too! Find and collect them, unleash powerful combos, and master every encounter.
Unleash Abi’s array of melee, ranged, and special attacks, seamlessly woven with Hântu abilities to dismantle your foes. Every enemy is a lesson in survival—adapt to shifting environments and overcome multi-phased Tormented Bosses to unlock game-changing traversal tools and upgrades that evolve your journey.
Master an evolving toolkit of traversal abilities—from the Glider and Wall-Run to the Grappling Hook. Forge new paths through an interconnected world, uncovering hidden biomes and powerful secrets that reward the curious and the bold.
Home is Where the Hântu Are! It also happens to be a customizable skyship where you return to rest and regroup. Plant rare seeds for permanent boosts, feed your loyal companions for upgrades, and decorate your ship into a lush, floating garden of power. In a corrupted world, your sanctuary remains a beacon of life in the sky.
Fall in battle, rise in the Skyship. Earn persistent upgrades that carry across every run, letting you grow from a lone survivor into a master of Hântu synergy. With randomized enemies and shifting rewards, every descent is a chance to test a new build and push deeper into the world below.
The seeds of restoration are in your hands. Wishlist now to help Abi and her Hântu companions breathe life back into a corrupted world!