Rise of Industry
Put your entrepreneurial skills to the test as you create & optimise intricate production lines whilst keeping an eye on the all-important bottom line. As an early 20th Century industrialist, grow your empire & adapt to unexpected events that could lead to boom…or bust.
Rise of Industry is a strategic tycoon game where you build and manage your growing industrial empire in a living, breathing, and procedurally generated world set in the 1930s that is constantly evolving and adapting to your playstyle.
As a budding entrepreneur, you will build factories, construct efficient production lines, move raw materials, produce finished goods, and arrange trade with the world's developing cities, providing them with the resources they need to flourish - for as they grow and prosper, so do you.
However, it won’t always be a smooth ride to magnate status. Random business events and stock auctions will keep you on your toes, all while A.I. rivals compete for market share and look for ways to grow and exploit enemy weaknesses - beware of the hostile takeover.
Designed with an eye towards both accessibility and depth, Rise of Industry has enough strategic complexity and replayability to satisfy the most experienced fans of the genre, while its simple-to-understand mechanics ensure that new players will love it as well.