RoadCraft - Reclaim Expansion
Step into two new challenging maps, Autumn Collapse and Summer Drought, in Reclaim Expansion for RoadCraft. Manage environmental damage, demolish compromised structures, and recover materials with seven new specialized vehicles. Requires the base game RoadCraft to run.
Reclaim Expansion introduces two new large-scale maps, a new class of demolition gameplay, and a deeper sandbox approach to recovery operations. Reclaim Expansion emphasizes player autonomy: there are no fixed paths or prescribed solutions—only the tools, the terrain, and the consequences of your decisions.
From storm-ravaged forests in Central Europe to drought-stricken regions of North Africa, players must assess damage, dismantle what can no longer stand, and reclaim usable resources to rebuild on their own terms.
Set in a Central European region inspired by Germany’s Black Forest, this autumn map features dense forests, steep valleys, and unstable terrain.
Following a series of violent storms, landslides and fallen trees have cut off access to abandoned industrial sites. Players must clear routes, stabilize infrastructure, and assess buildings at risk of collapse—demolishing unsafe structures to reclaim valuable materials.
Located in North Africa and inspired by the Sahel region, this map takes place during an extreme drought.
With water sources depleted and infrastructure no longer suited to the environment, players must secure access to water, rebuild critical facilities, and dismantle obsolete structures to prepare the land for long-term survival under harsh conditions.
For the first time in RoadCraft, players can deliberately demolish abandoned buildings using specialized equipment.
Demolition is a strategic choice: dismantling unsafe or obsolete structures allows materials to be salvaged and reused elsewhere, directly reshaping the environment and influencing future operations.