Rogue Legacy 2
Rogue Legacy 2 to genealogiczna gra z cechami typowymi dla gatunku rogue-LITE (takimi jak na przykład losowo generowane poziomy i postacie), ale uzupełniona o trwałe ulepszenia i potomków, którzy zostaną w grze po Twojej śmierci. W tej grze definiuje Cię Twoje dziedzictwo. Wydaj spadek po rodzicach i rozbuduj rodzinny dwór, aby dać swoim potomkom większe szanse na odniesienie sukcesu w walce. Każdy potomek jest wyjątkowy i posiada własne cechy oraz umiejętności. Twoja córka mogłaby być strażniczką (Ranger). Lub weganką. Co więcej, nic nie będzie ograniczać Twojej gry. Idź na całość lub graj powoli i ostrożnie. Swoją postać możesz rozwijać tak długo, aż będzie gotowa na bardziej wymagające wyzwania.
Każda z klas oznacza inną rozgrywkę. Ranger (strażnik) skrywa się w bluszczu i zalewa wrogów deszczem zatrutych strzał. Wzbij się w niebo jako Dragon Lancer (smoczy lansjer) i szybuj po nieboskłonie, aby zaatakować wrogów z ogromną prędkością. Możesz też wcielić się w radosnego barda, który wojuje tańcem i śpiewem, zostawiając po sobie jedynie powalonych wrogów. W Rogue Legacy 2 jest 15 nowych klas o 15 różnych stylach gry.
W Rogue Legacy 2 obraliśmy nowe artystyczne podejście. W drugiej części gry zastosowaliśmy grafikę 2,5D połączoną z trójwymiarowymi, ręcznie rysowanymi postaciami. Grafika wykorzystuje intensywne cieniowanie, a wszystkie animacje zostały wykonane przy użyciu technik poklatkowych — aby otrzymać wygląd i styl charakterystyczny dla gier Rogue Legacy.
Jeśli chodzi o generowanie biomów, to poszliśmy na całość. W RL2 każdy obszar będzie zdawać się całkowicie nowy. Każdy biom podlega innym strategiom tworzenia, dzięki czemu generowane losowo obszary są absolutnie wyjątkowe.
Chociaż dostępne w RL1 atrybuty dawały z początku sporo frajdy, w miarę czynionych w grze postępów ich czar tracił na sile. Teraz rozgrywkę wzbogaciliśmy o złote modyfikatory, które zachęcają graczy do podejmowania nowych wyzwań. Im bardziej dany atrybut utrudnia grę, tym większą otrzymasz nagrodę. Dzięki temu decyzje podejmowane przez Ciebie odnośnie do wyboru potomka będą miały znaczenie za każdym razem.
Jedną z najciekawszych cech Rogue Legacy 2 jest możliwość zbierania relikwii – wyjątkowych przedmiotów, które wpływają na rozgrywkę. Podczas wędrówki po królestwie zdobędziesz modyfikatory statystyk, ukończysz specjalne wyzwania, a nawet zyskasz całkiem nowe umiejętności. Ale uważaj – im więcej relikwii zgromadzisz, tym bardziej nadszarpnięta zostanie Twoja determinacja, a gdy Twój bohater zginie, stracisz je wszystkie.
Dzięki wprowadzeniu funkcji House Rules wynieśliśmy przystępność gry na nowy poziom. Możliwe jest modyfikowanie obrażeń kontaktowych i dostosowywanie obrażeń globalnych oraz zdrowia, a w trudnych obszarach platformowych przydzielisz swojej postaci umiejętność latania. Masz całkowitą kontrolę nad rozgrywką. Wprowadziliśmy także nowe mechanizmy — jak na przykład Off-shore banking (bankowość zagraniczną) — aby dać graczom nowe sposoby na osiąganie sukcesów.
Kontynuacja nie tylko znacząco wzbogaca świat Rogue Legacy, ale jest też bardzo obszerna. Przy każdym nowym podejściu czeka na Ciebie nowa historia. Pierwsze przejście gry to zaledwie początek. Dowiedz się więcej o nieuchronnym upadku kwitnącego niegdyś życiem królestwa i odkryj mroczne tajemnice tych, którzy ponoszą za to odpowiedzialność. Twórz i rozwijaj relacje z napotkanymi po drodze postaciami.
Oczywiście dodajemy uwielbianą przez graczy zawartość z pierwszej części Rogue Legacy. Więcej atrybutów, więcej zaklęć, więcej klas, więcej biomów, więcej wrogów, więcej ekwipunków, więcej pomieszczeń i więcej fabuły. Więcej sekretów… Po prostu więcej wszystkiego.