Ulepszone graficznie Steelport – oryginalne miasto grzechu – jeszcze nigdy nie wyglądało tak dobrze, tonąc w odmętach seksu, narkotyków i strzelaniny.
Lata po przejęciu Stilwater, Święci z Trzeciej Ulicy ewoluowali z ulicznego gangu do rozpoznawalnej marki — z własną serią obuwia, napojami energetycznymi i figurkami Johnny'ego Gata z dużą głową (wszystkie produkty do kupienia w Twoim okolicznym sklepie). Święci są królami Stilwater, jednak ich sława nie obeszła się bez echa. Syndykat — legendarne, kryminalne braterstwo z koneksjami na całym świecie — zwróciło uwagę na Świętych i domaga się oddania przez nich hołdu.
Sprzeciwiając się woli Syndykatu stajesz do walki o Steelport, niegdyś dumną metropolię, która pod kontrolą tej przestępczej organizacji stała się zaledwie cieniem miasta grzechu. Zrzuć czołg z samolotu, wezwij naprowadzany satelitarnie nalot bombowy na gang meksykańskich zapaśników i stań do walki z wykwalifikowanymi siłami wojskowymi — a wszystko to podczas samotnej przygody w ramach najbardziej nietypowego wątku fabularnego w historii gier.
System kooperacji wart owacji — graj w pojedynkę lub zaproś ziomka do gry przez Internet. Spróbuj skoczyć ze spadochronem, lądując w płonącym pickupie swojego partnera, abyście mogli wspólnie wyruszyć na desperacki atak na silnie uzbrojoną bazę Syndykatu. Steelport to jeszcze więcej zabawy z przyjacielem u boku.
Zawiera wszystkie dodatki — wszystkie trzy rozszerzenia z zestawami misji oraz 30 dodatków z oryginalnej wersji gry.