Second Extinction'da en fazla iki arkadaşınla birlikte mutasyona uğramış dinozor sürülerini alt et. Takımını oluşturmak için silah, yetenek ve beceri kombinasyonlarını kullanarak direniş savaşçılarından biri ol.
Seviye atladıkça ekipmanlarını daha ölümcül, çok yönlü ve oyun tarzına uyarlanmış hale getirebileceğin yeni seçeneklerin kilidini açacaksın! Kaplamaları ve süs eşyalarını kuşanarak karakterini (ve silahlarını) özelleştir!
The War Effort, oyunculara her girdiklerinde yeni zorluklar sunmak için sürekli değişen tehdit seviyeleri, dünya koşulları, Emergence etkinlikleri (emergence events) ve daha fazlasıyla Second Extinction'a farklı bir derinlik katıyor.