Shadow Tactics
Shadow Tactics is a hardcore tactical stealth game set in Japan around the Edo period. A new Shogun seizes power over Japan and enforces nationwide peace. He recruits five specialists with extraordinary skills for assassination, sabotage and espionage.
Shadow Tactics is a hardcore tactical stealth game set in Japan around the Edo period
Take control of a team of deadly specialists and sneak in the shadows between dozens of enemies. Choose your approach when infiltrating mighty castles, snowy monasteries or hidden camps. Set traps, poison your opponents or completely avoid enemy contact.
Working together as a team seems impossible at first. Yet over the course of many missions, trust is won and friendships are made. The characters develop their own dynamic and each member will have to face their own personal demons.
Samurai Mugen prefers a more powerful approach and can defeat more fiends at once. Aiko is a master of camouflage when she distracts enemies disguised as a Geisha. The street child Yuki places traps and decoys enemies. Takuma relies on his sniper rifle.
How will the characters behave as a team? Which one is best equipped for each task? How can they best master the given missions? Come up with your own ingenious tactics to vanquish enemies and complete missions.