Civilization VI : Maya & Gran Colombia Pack
This new content pack introduces Lady Six Sky as the leader of the Maya and Simón Bolívar as the leader of Gran Colombia. The Maya can build prosperous city centers early in the game, supported by surrounding Farms and Plantations and protected by their unique Hul’che. Gran Colombia focuses on fast armies boosted by Simón Bolívar’s powerful Comandante Generals.
Includes the Maya civilization with Lady Six Sky, the Hul’che unique unit, and the Observatory unique district.
Civ Unique Ability: The “Mayab” ability gives Maya housing and production bonuses from Farms, and Amenity bonus for Luxury resources adjacent to the City Center. Settling adjacent to Coasts or Fresh Water does not provide housing bonuses.
Leader Unique Ability: Lady Six Sky’s “Ix Mutal Ajaw” ability lets the Maya gain yield bonuses to non-capital cities, and a combat bonus to units, within six tiles of the capital.
Unique Unit: The Hul’che, a stronger replacement for the Archer and receives bonus combat strength when attacking wounded units.
Unique District: The Observatory replaces the Campus and adds a minor adjacency bonus with Farms and a major adjacency bonus with Plantations.
Civ Unique Ability: With the “Ejercito Patriota” ability, Gran Colombia receives a movement bonus to all units, and promoting a unit does not end the unit’s turn.
The Comandante General is a Great General with unique abilities, including Passive and Retire effects.
The Llanero replaces the Cavalry. It requires less maintenance, receives a combat bonus for every adjacent Llanero and fully heals when in range of a Comandante General that activates.
Unique Improvement: The Hacienda provides Production, Gold and Housing bonuses, and a Food bonus for each adjacent Plantation. Plantations and Haciendas receive Production bonuses for adjacent Haciendas.
Bermuda Triangle. Naval units that pass through it receive a movement bonus and get teleported to another ocean tile.
Paititi. Gold bonus on trade routes for the city that controls it, major adjacency bonus for Commercial Hubs and Theater Squares.