Slipways
Slipways, uzay temalı büyük strateji oyunu türünün yönetmek zorunda olduğun tüm gereksiz ve ufak ayrıntılarını ve dik öğrenim eğrisini bir kenara atarak bu türün en iyi kısımlarına yoğunlaşıyor. Ortaya çıkan sonuç ise bir el girip hızlıca bitirebileceğin fakat yine de zorlu kararlarla dolu derin bir deneyime sahip olabileceğin strateji ve bulmaca türlerinin benzersiz bir karışımı.
Odağını ekonomiden uzaklaştıracak olan askerî ögeler bu oyunda yok. Oyun bildiğin tipik büyük strateji oyunlarına nazaran daha rahat bir deneyim sunuyor. Her şey, uzayı ve onun sunduğu sayısız fırsatları keşfetmek ve onu keyfine göre şekillendirip, tam potansiyeline ulaştıracak şekilde geliştirmek üzerine dayalı. Sahip olabileceğin bu kadar çok boş gezegen varken savaşmaya gerek yok.
Artık sıkıcı ufak ayrıntıları yönetmeyi ve oturup gemilerin inşa edilmesini beklemeyi unut. Slipways'te yaptığın her eylemin anlık sonuçları olur ve aldığın her karar muazzam bir önem taşır. Sen gezegenlerinin ihtiyaçları olanı alması konusunda doğru adımları atmaya odaklanırken onlar kendi kendilerini yönetirler. Böylece değerli vaktinin hiçbir kısmını angarya için ayırmamış olursun. Bir oturum 40-60 dakika sürer ve her anı eğlenceyle doludur.
Standart (Standard) oyun modu, kurabileceğin en iyi imparatorluğu inşa etmen için sana 25 yıl veriyor, ancak bundan farklı oyun modları da var. Sonsuz (Endless) mod gücünün yettiği kadar oynayabilmeni sağlarken Sandbox modu ise istediğin şekilde deneysel takılabilmene imkân tanıyor, öte yandan dereceli oturumlar ise kaynakları önceden belirlenmiş haritalarda dünyanın dört bir yanındaki insanlara karşı yeteneklerini sınama şansı sağlıyor.
Oyun ayrıca; etkisiz hâle getirmek ya da ondan kaçmak zorunda kaldığın bir süpernova, çıkarabileceğin yepyeni kaynaklara sahip olan bölgeler ve ilerleyişine ket vuran yoğun bir bulutsu uzay gibi, her bir senaryosunun yeni özellikler ve yepyeni oyun mekanikleri sunan bir hikâye (Campaign) moduna da sahip olacak. Lansman günü yalnızca birkaç senaryo keşfedilebilir olacak, ancak sayıları ücretsiz güncellemelerle birlikte zamanla artacak. Hikâye modunda tanıtılan yeni mekanikler diğer modlarda da yer alacak ve bu yeni seçeneklerle birlikte daha da çeşitli oturumlar oynanabilecek.