Smalland: Survive the Wilds
Smalland: Survive the Wilds is a big adventure on a tiny scale! Enjoy multiplayer survival in a vast, hazardous world. Preparation is key when this small, surrounded by massive creatures & at the bottom of the food chain.
Smalland: Survive the Wilds is a big adventure on a tiny scale! Enjoy multiplayer survival in a vast, hazardous world. Preparation is key when you're this small, surrounded by massive creatures & at the bottom of the food chain. Craft weapons & armour, build encampments & explore a strange new land.
"Before the time of the giants, we lived freely under the Sun and Moon. Centuries have passed, but those stories of the surface world have been passed down through the generations. Now the giants are gone, and you, Vanguard, must venture out into the wilds once more, on an urgent mission. Be brave, and do not falter…"
Traverse lake sized puddles, scale skyscraper sized trees, scramble through cavernous cracks in roads, as you experience a huge open world from a new perspective. Explore dense forests, hazardous swamps and strange ruins left over from the time before. Uncover lore and knowledge from hidden NPCs scattered throughout the world and learn to survive in this vast wilderness.
Play alongside friends with support for up to 10 players in multiplayer. Explore together, fight together, build together and survive the wilds as a team. For those who prefer to take the fight to others, PvP is toggleable by the host.
Collect powerful armours that provide you with resistances and abilities and mix them up to personalise your appearance. Glide through the skies in winged armour, swing from tree to tree with the grappling hook and many more.