Smart Farm
Smart Farm is a farming and management game where you buy an abandoned farm at auction and bring it back to life with hard work, smart planning, and classic craftsmanship. Restore fields and buildings, care for animals, process your harvest into valuable products, and supply town and countryside – step by step, a ruined plot becomes a working farm.
The farm used to be the heart of the region – until it was abandoned. Broken barns, overgrown fields, rusted machines. Nobody wanted this piece of land… except you.
In Smart Farm, you take over a rundown, auctioned farm and rebuild it with patience, effort, and clear planning. No magic, no shortcuts – just honest work, solid systems, and your decisions.
You start with a few tools and a small amount of money. Bit by bit, you restore fields, repair buildings, buy seeds, and bring the first animals back to your farm. What you produce can be sold directly in town – or processed into higher–value products with better profit margins. Milk becomes cheese, grain becomes bread, fruit turns into jam. Step by step, you shape a farm that not only looks alive but runs on a sound economy.
Your choices matter: Do you invest first in new machines, more animals, or a small workshop? Do you focus on simple raw goods with quick turnover, or on longer production chains with better prices? Smart Farm rewards long–term thinking and a straight, consistent approach – just like real farms always have.
Start with a neglected, auctioned property: broken buildings, messy fields, limited resources – and full freedom to design your own farm.
Work your fields with grain, fruits, and vegetables, take care of livestock, and manage your supply chains from soil to storage.
Sell your harvest directly – or refine it. Turn milk into dairy products, grain into baked goods, fruit into preserved goods. More effort, more profit.
Deliver your products to the nearby town and various buyers. Different customers pay different prices and have specific demands.
Repair, extend, and modernize your buildings in clear stages. Nothing appears out of nowhere – everything comes from work, time, and investment.
Track your income, expenses, storage, and production chains. Smart Farm focuses on understandable numbers instead of flashy gimmicks.
There is no frantic timer chasing you, but your decisions have weight: careless spending keeps you small; careful planning builds a stable farm over time.