Songs of Silence - Lighteaters
Dwellling deep in the Silence, these ancient beings have haunted Irdheim and Sonnan for countless cycles. Stuck between life and death, their insatiable craving for the Hymn forbids them to fade away...
Their Nexus capital is the cornerstone of their might, housing most of their recruitment options. By using the Nexus Recall strategy card, Lighteaters instantly teleport back to it to cash in loot, recruit new units, or escape from dangerous situations.
They can also conjure an extension of their Nexus through the Nexus Gateway building upgrade, to recruit and push on in their hunt for Hymn.
The Nexus is the birthplace of those tortured souls who can neither live nor die and must feast on the Hymn of others.