Wyrusz na przygodę na wyspy Northstar Islands w zupełnie nowej wersji przyprawiających o zawrót głowy klasycznych platformowych przygód Sonica 2D. Graj jako Sonic, Tails, Knuckles lub Amy i opanuj nieznane dotąd szmaragdowe moce, które pozwolą ci dynamicznie się przemieszczać i atakować jak nigdy wcześniej. Przemierzaj cudowne, nieodkryte jeszcze krainy w pojedynkę lub maksymalnie z trojgiem innych graczy i zatrzymaj Dr. Eggmana, Fanga oraz tajemniczego nowego wroga, zanim przemienią zamieszkujące wyspy olbrzymie zwierzęta w badniki!