Spectra
Spectra AI is the culmination of everything built at Biohazard Corp. It is a fully integrated AI suite and Model Context Protocol (MCP) Server that runs entirely on your local machine. Speak, think, respond, and animate—all inside Unreal Engine 5.
Experience true real-time interaction. Spectra features a MetaHuman avatar with built-in Speech-to-Text (STT) and Text-to-Speech (TTS). Talk to Valentina naturally and watch as she responds with real-time lip-sync and dynamic expressions, bringing your local Vision LLMs (Gemma 4, Llama, Qwen) to life.
Built for the future of GameDev. Spectra is a robust MCP Server equipped with advanced tooling to connect to external agents and automations. It features a seamless JavaScript to C++ WebBrowser bridge and a full comms Radio DSP chain with static, EQ, and transmission effects.
When it's time to take a break, Spectra has you covered. Launch into retro-inspired 3D arcade games like Tetro 3D, or kick back with the built-in music player. All controlled through a stunning, highly responsive neon-cyberpunk interface.