Hvad er inkluderet i Early Access?
Avanceret AI Chat: Snak med lokale sprogmodeller helt offline, eller opret eventuelt gratis forbindelse til den lynhurtige Groq API.
Modulær intelligens: Medbring din egen intelligens! Du kan indlæse dine egne brugerdefinerede GGUF LLM'er i systemet.
Total tilpasning: Opret en helt lokal profil og juster systemindstillinger og AI-prompter, så de passer til dine nøjagtige behov.
Fuld Voice Pipeline: Tal direkte til Spectra ved hjælp af din mikrofon med vores integrerede Speech-to-Text (STT).
Neural stemmesyntese: Spectra taler tilbage med utroligt menneskelignende, integreret tekst-til-tale (TTS). Vi inkluderer også et Fortællerværktøj med flere stemmer.
Spectra Music Core: Lyt til højkvalitetslyd, mens du arbejder eller spiller, med 45 genrer og over 1 million sange.
Arcade Hub: Tag en pause med fuldt spilbare 3D-arkadespil med lokale highscores. Indeholder i øjeblikket Tetro 3D, med flere spil i aktiv udvikling!
Fordi Spectra kører modeller lokalt via llama.cpp, afhænger dine krav helt af den model, du vælger. For grundlæggende funktionalitet med en 8B-model (som Llama 3 8B), vil du have mindst 8GB til 12GB VRAM. For meget skalerbare 70B+-modeller skal du bruge avanceret multi-GPU-hardware eller enorme mængder af samlet systemhukommelse.
Ja! Spectras modulære design giver superbrugere mulighed for at bytte i deres egne kompatible GGUF-format Large Language Models, så du kan skræddersy systemets intelligens og personlighed til dine specifikke behov.
Ja! Du skal dog overholde de specifikke licenser for de underliggende modeller, du vælger at køre (f.eks. Metas Llama-licens, Mistrals licens). Spectra leverer motoren; du giver hjernen.
For den absolut bedste ydeevne og inferenshastighed på Nvidia GPU'er anbefaler vi stærkt at installere CUDA Toolkit. Spectra kører fejlfrit på CUDA 13.2 og er fuldt bagudkompatibel med tidligere CUDA-versioner.