Apakah yang termasuk dalam Akses Awal?
Sembang AI Lanjutan: Berbual dengan Model Bahasa Tempatan sepenuhnya di luar talian, atau secara pilihan menyambung ke API Groq sepantas kilat secara percuma.
Saluran Paip Suara Penuh: Bercakap terus dengan Spectra menggunakan mikrofon anda dengan Pertuturan-ke-Teks (STT) bersepadu kami.
Sintesis Suara Neural: Spectra bercakap kembali dengan Teks-ke-Pertuturan (TTS) bersepadu yang sangat mirip manusia. Kami juga menyertakan alat Narator dengan berbilang suara.
Teras Muzik Spectra: Dengar audio berkualiti tinggi semasa anda bekerja atau bermain, menampilkan 45 genre dan lebih 1 juta lagu.
Hab Arked: Berehatlah dengan permainan arked 3D yang boleh dimainkan sepenuhnya yang menampilkan skor tinggi tempatan. Pada masa ini termasuk Tetro 3D, dengan lebih banyak permainan dalam pembangunan aktif!
Oleh kerana Spectra menjalankan model secara setempat melalui llama.cpp, keperluan anda bergantung sepenuhnya pada model yang anda pilih. Untuk kefungsian asas dengan model 8B (seperti Llama 3 8B), anda memerlukan sekurang-kurangnya 8GB hingga 12GB VRAM. Untuk model 70B+ yang berskala tinggi, anda memerlukan perkakasan berbilang GPU mewah atau sejumlah besar memori sistem bersatu.
Ya! Reka bentuk modular Spectra membolehkan pengguna kuasa menukar dalam Model Bahasa Besar format GGUF mereka sendiri yang serasi, membolehkan anda menyesuaikan kecerdasan dan personaliti sistem mengikut keperluan khusus anda.
Ya! Walau bagaimanapun, anda mesti mematuhi lesen khusus model asas yang anda pilih untuk dijalankan (cth., lesen Llama Meta, lesen Mistral). Spectra menyediakan enjin; anda menyediakan otak.
Untuk prestasi terbaik mutlak dan kelajuan inferens pada GPU Nvidia, kami amat mengesyorkan memasang Kit Alat CUDA. Spectra berjalan dengan sempurna pada CUDA 13.2, dan serasi ke belakang sepenuhnya dengan versi CUDA sebelumnya.
Ia adalah Hab Permainan Unreal Engine 5 yang interaktif sepenuhnya! Walaupun teras Spectra ialah Pelayan AI MCP setempat yang termaju dengan rakan MetaHuman animasi sepenuhnya, hab ini juga termasuk sistem muzik dan permainan arked retro boleh dimainkan sepenuhnya yang dipanggil Tetro 3D.