Beastro
Palo Pori is a beautiful and peaceful village of artisans and tastemakers. Beyond the village’s protective wall, darkness has begun to stir. Ravenous monsters have claimed the land and threaten to sink their teeth into this final morsel of hope and happiness.
Play as Panko, a young, talented chef, helping to run the local eatery. When Panko’s teacher goes missing, a mysterious visitor arrives with warnings of the dangers beyond the wall. It's up to Panko to step up and take over the restaurant and tend to the ingredients and patrons. But that’s not all, Panko also finds himself serving the Caretakers, brave adventurers, sent to save the world. In this adventure, preserving peace starts in the kitchen!
In Palo Pori, fresh is best! Gather ingredients and resources, care for animals and grow your own fruit and veg to build up your very own cozy town to table restaurant. Forage for wild herbs and unlock new seeds to grow to expand your meals.
You’ll also need to feed the hungry Caretakers; these brave denizens of the land will venture out into the wilds to fight the ravenous monsters threatening the peace of Palo Pori. Each Caretaker hails from their own flavour region, affecting their own tastes and preferences: some like it bitter, some like it sweet and some are just looking to fulfil their craving of the day! Craft thoughtful meals and balance the flavour profiles to boost their spirits, sharpen their skills, and unlock new abilities. Because let’s face it… Who can save the world on an empty stomach?
Now it’s time to put your meal to the test! This is where taste meets tactics. The dishes you serve will build your Caretaker’s deck – each ingredient unlocking a card. And once they’ve eaten, they’ll venture into the wilds to fight the monsters. Upon their return, they’ll recount their journey and play out their battles through a charming puppet theatre sequence. They might even bring you back some MONSTEROUS ingredients from their ventures. Fight the monsters in turn-based deck building combat, inspired by traditional trick-taking card games. Outplay the monsters, by matching their flavour magic or neutralising it with a balancing card. Add an enhancing card to power up your moves! Your magic can turn the tables!
Utilize the unique effects of your ingredients to put your enemies to sleep, blow away their cards, and more, but watch out, you’re not the only one with special abilities. If you’re not paying attention, you might get burned.
In this food-based fantasy adventure, it’s time to give peas a chance! - Are you ready to get cooking?