Beastro
Palo Pori er en smuk og fredelig landsby fyldt med håndværkere, kunstnere og smagsdommere. Men uden for landsbyens beskyttende mure er mørket begyndt at røre på sig. Blodtørstige monstre har indtaget landet og truer med at sætte tænderne i denne sidste bastion for håb og lykke.
Du skal spille som den unge og talentfulde kok Panko, der arbejder i et lokalt spisehus. Da Pankos læremester forsvinder, dukker en mystisk gæst pludselig op for at advare om de farer, der lurer på den anden side bymuren. Nu gælder det for Panko om at træde i karakter og overtage restauranten, så han kan tage sig af ingredienserne og gæsterne. Men Panko bliver også nødt til at tage godt imod de mange modige eventyrere, kaldet Caretakers, der er rejst til byen for at redde verden. I dette eventyr starter fredsforhandlingerne i køkkenet!
I Palo Pori sætter man pris på friske råvarer! Saml ingredienser og ressourcer, tag dig af dyrene, og dyrk dine egne frugter og grøntsager for at opbygge din helt egen selvforsynende restaurant. Gå på jagt efter vilde urter, og lås op for nye frø for at udvide dit måltidsrepertoire.
Du skal også bespise de sultne Caretakers, der modigt rejser ud i vildnisset for at bekæmpe de blodtørstige monstre, der truer freden i Palo Pori. Hver Caretaker kommer fra en unik region, der påvirker Caretakerens smag og præferencer. Nogle kan godt lide bitter mad, andre foretrækker maden sød, mens endnu andre har en smag, der skifter fra dag til dag. Fremstil gennemtænkte måltider, og prøv at skabe balance i smagsprofilen for at løfte gæsternes humør, gøre dem stærkere og hjælpe dem med at låse op for nye evner. For hvem kan redde verden på tom mave?
Nu er det tid til at sætte måltidet på prøve! Det er her, hvor god smag møder taktik. De måltider, du serverer, hjælper dig med at opbygge et Caretaker-kortsæt. Hver ingrediens låser op for et kort, og når gæsterne har spist, drager de ud i verden for at bekæmpe monstre. Når de vender tilbage, fortæller de om deres rejser og gennemspiller scenarier for dig som charmerende dukketeater. Nogle af dem vil ovenikøbet give dig MONSTER-ingredienser fra deres rejser. Bekæmp monstrene i turbaserede kampe, der er baseret på traditionelle "trick-taking"-kortspil. Vind over monstrene ved at matche deres smagsmagi eller neutralisere dem med et balancerende kort. Brug bestemte kort for at forstærke dine handlinger. Din magi kan feje fjenden af bordet.