Star Trek Legends
Captain - The fate of the universe is in your hands! Step into the role of your favorite heroes and villains from across the history of Star Trek and embark on an epic adventure to control the mysterious Nexus. Battle to save all of existence in the hit franchise's official team - based RPG!
Dive into the action with characters spanning the entire Star Trek universe, including Star Trek: The Original Series, Star Trek: The Next Generation, Star Trek: Deep Space Nine, Star Trek: Voyager, Star Trek: Enterprise, Star Trek: Discovery, and Star Trek: Picard! Take command of the U.S.S. Artemis and recruit a team of legendary characters as you embark on daring missions, experience epic turn-based combat, and make choices that influence the game’s entire story.
Ever wanted to master Spock’s Vulcan nerve pinch or battle with Worf’s deadly bat’leth? Now is your chance! Recruit and command over 90 iconic characters from the Star Trek universe including Kirk, Spock, Picard, Janeway, Data, Burnham, Pike, and many more! Send your team on critical missions that will test your crew’s skills and ingenuity. Earn special rewards by completing collections of characters based on the shows they appeared in or the traits they possess.Plus, you can earn combat bonuses by using multiple characters from the same collection in battle.
Captain the U.S.S. Artemis and shape the fate of the cosmos! Choose your crew strategically., Each character has their own specific skills and abilities to help you outwit, overpower and overcome your enemies. Every decision you make could be the difference between triumph and defeat. Take command, Captain – the galaxy awaits your leadership!
Dive into the exquisitely crafted 3D world of Star Trek: Legends! Explore beautifully rendered 3D worlds and interact with fully realized animated characters in this epic Star Trek RPG.
The campaign mode features an all-new storyline from Mike Johnson, the New York Times-bestselling author of beloved Star Trek comics including Star Trek: Countdown,Star Trek: Boldly Go and , Star Trek: Picard. Battle teams of fellow players in unlimited daily battles to advance through PVP leagues and in PVP mode. Or play in Survival mode, an endless challenge, that lets you play new missions with increasing difficulty for amazing rewards.