Starship Troopers: Terran Command - Raising Hell
A series of 7 new missions tell the story of the struggle on planet Gehenna - an unforgiving hellscape engulfed in molten lava, volcanic eruptions, and hordes of Arachnids.
Human interest in the sector is centered on Vilon Station, a majestic space station orbiting just above the planet’s atmosphere. A stream of massive freighters feed the station’s endless thirst for fuel, extracted and refined through industrial facilities on Gehenna’s surface.
Being located in the center of profitable trade routes between the planets Earth, Kwalasha and other Federation colonies, Vilon Station serves a vital nexus for commerce, refueling and resupply.
Until now, the protection of personnel on Gehenna has been in the hands of contracted mercenary groups, composed of gritty veterans and adventurers. With the expanding fronts of the Bug War however, Arachnid hostility has been sharply escalating. In light of this perilous situation, Vilon Station’s director has implored the Sky Marshal to dispatch the Mobile Infantry to Gehenna.
Their mission: to take over from the mercenaries and safeguard humanity against the ravenous Bug hordes!
Carried by the biggest, toughest mercenaries, the “Shredder” portable minigun can effectively mow down swaths of Bugs and can even rip through the armor of the larger Arachnids. The heavy weapon can also be mounted on a tripod for increased accuracy and rate of fire.
These officers wear the same advanced exoskeleton armor as the elite powered suit troopers. It provides them with excellent mobility and protection to direct fire missions and call in reinforcements in the hottest of battlegrounds.