Styx: Blades of Greed - Quartz Edition
The master of stealth is back! Explore the dizzying heights of the Iserian Continent and cunningly eliminate your enemies. Thanks to your Quartz powers, you are freer than ever. Be creative: Never has it felt so good to be greedy.
You think I spent my whole career getting my hands dirty just to end up dressed like everyone else? No way! What you've got here is the real deal: freshly sharpened daggers, exclusive outfits, and even a few of my favourite ensembles, brought back for the occasion. Style is just as important as the perfect attack.
Equip yourself with an arsenal worthy of the Master of Shadows with the Upgrade to Quartz Edition.
No more working for others! This time, our famous green-skinned friend is pursuing his own goal and leading his own crew. Aboard his zeppelin, Styx and his crew hunt down a new, mysterious power source: Quartz. Throughout your mischievous journey, you'll encounter familiar faces and colorful new characters while outwitting the Inquisition's traps. This adventure marks the beginning of the Great War and the creation of the Black Hand, the mercenary group central to the events of Of Orcs and Men.
Every great heist requires preparation! Craft weapons and potions before executing your next scheme. A wide range of abilities is at your disposal: Cloning and Invisibility return thanks to your Amber skills. Master Mind Control and Time Shift abilities granted by Quartz. Every situation is a stealth puzzle you can solve in multiple ways. Despite his small size, Styx relies on agility, sharp wit and biting humor to escape the trickiest situations.
Roam freely around three vast open environments: The Wall, which marks the boundary of the human world; the lush orc village of Turquoise Dawn; and the Ruins of the elven capital, Akenash. Soar through the skies with your glider, reach inaccessible spots in a flash with your grapple, and scale massive walls with your claws. Take advantage of the vertical environments to reach your targets. Every new tool unlocks previously unreachable areas with Metroidvania-style progression.