Sudden Strike 5 - France: Road to Liberation
Under the cover of darkness, they came – silently across the waves… In Sudden Strike 5 – France: Road to Liberation, deploy to one of the most decisive chapters in the liberation of France! Following D-Day, you’ll be joining the fight in a new Allied landing operation in August 1944.
Storm the shores of Camel Beach alongside Allied forces, fight together with the French Resistance, and command operations across six new missions set in Southern France. From the chaos of the Allied beach landings to the Axis retreat through the Rhône Valley, every battlefield presents a new tactical challenge that will test your strategic skill!
Sudden Strike 5 – France: Road to Liberation provides you with 6 new missions (3 each for the Allied and the Axis forces) based on the events of “Operation Dragoon” in famous historical settings.
The Allied missions take you from the landing at Camel Beach and the Liberation of Toulon to the capture of Hill 300, where you must cut off the German retreat. In the Axis missions, you will fight to hold the line while securing the evacuation of your remaining forces.
Enhance your tactical options with a new Commander, Jean de Lattre de Tassigny, whose skillset focuses on velocity and mobility, and two new doctrine cards, “Maquis Mobilization” and “Crew Vehicle Training” with a set of new extensions each.
In addition to a host of units already present in the main game, the DLC introduces more than 6 brand-new units and unit types, including the Allied destroyer USS Edison and the German remote detonation vehicle SdKfz. 302 Goliath as well as French infantry and new vehicles like amphibious units.