Supraland Six Inches Under
Supraland Six Inches Under is a First-Person-Metroidvania. That means, you're in a gated world and the more abilities you gather, the more parts of the world you can access.
The credits roll a few hours earlier than in the first game but there is much more significant endgame content.
"Six Inches Under" was a little sideproject that was established to introduce new dev team members to our tools and workflow. Essentially it's our preparation for the sequel to Supraland.
While David Münnich made the first Supraland game pretty much alone, he had a smaller role in this one. The core team for this one had 6 people.
It was supposed to be a little DLC for Supraland , but it got a bit out of hand and got more and more ambitous. Instead of 3 months it took us 27 months to make this (Supraland 1 was in development for 16 months).
It can be considered "Supraland 1.5" because there are still a lot things from the first game, but at the same time it's a new world with a bunch of new mechanics.
If you're a fan of the first Supraland you might be interested in the approach to combat in this new game. After having learned a lot of lessons, the core concept was changed a lot and can still be considered experimental. We will surely learn some more lessons from this one for the next game.