Tacoma — często zadawane pytania i wsparcie techniczne
Jeśli masz pytania lub problemy techniczne z grą Tacoma, jesteś we właściwym miejscu!
Tacoma to pierwszoosobowa gra fabularna stworzona przez studio Fullbright — twórców gry Gone Home. W grze graczom przyjdzie badać opuszczoną stację kosmiczną, wchodząc w interakcję z holograficznymi nagraniami, by rozwikłać zagadkę w stylu science-fiction. Tacoma to gra polegająca na odkrywaniu najistotniejszych szczegółów osobliwego miejsca, w którym żyła i pracowała mała, hermetyczna społeczność, poprzez interakcję z nagraniami w rzeczywistości rozszerzonej pozostawionymi przez jej członków.
Gra Tacoma ani nie należy do gatunku grozy, ani nie jest grą logiczną. Łamigłówką samą w sobie jest zawarta w grze fabuła i to, jak ją odkrywasz. Tacoma jest ukierunkowanym doświadczeniem fabularnym, która nagradza gracza za dociekliwość. Nie doświadczysz tu żadnych scen obliczonych na przestraszenie gracza. Przejście gry zajmuje większości osób od 3 do 5 godzin. Po przejściu gry po raz pierwszy zachęcamy do powrócenia do niej, aby zagrać raz jeszcze z włączonym trybem komentarza odautorskiego. Tryb ten wypełnia stację ponad dwoma godzinami nagrań z komentarzem zespołu twórców, a także umożliwia odkrycie grafik koncepcyjnych i zdjęć z produkcji gry.
Istnieje kilka prawdopodobnych przyczyn tego problemu. Jedną z nich może być to, że Twoje ustawienia graficzne nie są odpowiednie dla Twojego komputera. Na niektórych komputerach Macintosh natywna rozdzielczość ekranu jest wyjątkowo wysoka, co może powodować, że Tacoma będzie działać wolniej. Spróbuj uruchomić aplikację w trybie niskiej rozdzielczości na swoim komputerze Mac lub przejdź do ustawień graficznych Tacoma, aby zmienić rozdzielczość wyświetlania na zbliżoną do 1920x1080 (standardowa rozdzielczość 1080p). Możesz również spróbować ustawić grafikę na niższe niż domyślne ustawienia wstępne, aby sprawdzić, czy to pomoże.
Możliwe, że Tacoma używa niewłaściwej karty graficznej. Jeśli posiadasz zarówno zintegrowany układ graficzny, jak i dedykowaną kartę graficzną, warto sprawdzić, czy gra prawidłowo wybiera dedykowany komponent. Możesz to zrobić w oprogramowaniu karty graficznej (np. w Panelu sterowania NVIDIA lub w ustawieniach systemu Mac OS) lub poprzez utworzenie skrótu do gry Tacoma na pulpicie i ustawienie jej właściwości tak, aby korzystała z przeznaczonego do tego urządzenia graficznego.
Jeśli gra nadal działa wolno, sprawdź raz jeszcze minimalne wymagania sprzętowe na naszej stronie w sklepie i upewnij się, że Twój sprzęt komputerowy spełnia te wymagania.
Tacoma oferuje oficjalne wsparcie dla myszy/gładzika i klawiatury oraz kontrolerów Xbox, Xbox One i PS4 DualShock. Najczęstszą przyczyną problemów ze sterowaniem jest podłączenie do komputera innych nieobsługiwanych urządzeń peryferyjnych wysyłających sygnały, których gra nie może przetworzyć. Jeśli masz ten problem, spróbuj odłączyć/wyłączyć wszelkie joysticki, pedały, tablety graficzne lub wszelkiego rodzaju kontrolery wirtualne, które symulują wejście z urządzeń programowalnych lub interpretują sygnały z kontrolerów, które normalnie nie są obsługiwane przez komputery PC, takich jak kontrolery wirtualne GameCube lub PS1.
Oj! Przykro nam to słyszeć. To rzadkość, ale jeśli utkniesz gdzieś w świecie gry, zamknij ją ręcznie (kombinacją klawiszy ALT+F4 w systemach Windows lub Command+Q na komputerach Mac) i załaduj ją ponownie. Zamknięcie gry ręcznie sprawi, że nie zostanie utworzony plik automatycznego zapisu przy wychodzeniu z niej. Podczas jej ponownego włączania, pojawisz się w ostatnim utworzonym miejscu automatycznego zapisu. Jeśli masz problemy z fizyką gry (obiekty przecinają się z podłogą lub w niej utykają) upewnij się, że ustawienia grafiki są skonfigurowane tak, że nie grasz w grę z bardzo niską częstotliwością generowania klatek — co zwiększa prawdopodobieństwo pojawienia się takich błędów.