Tacoma
Tacoma ile ilgili soruların varsa veya teknik sorunlar yaşıyorsan doğru yerdesin!
Tacoma, Gone Home'un yaratıcısı Fullbright imzalı, birinci şahıs anlatım oyunudur. Terk edilmiş bir uzay istasyonunu keşfedecek ve hayalet holografik kayıtlarla etkileşim kurarak bir bilim kurgu gizemini çözeceksin. Tacoma, birbirine sıkı sıkıya bağlı küçük bir insan grubunun yaşadığı ve çalıştığı bu ilginç yeri, arkalarında bıraktıkları artırılmış gerçeklik kayıtlarıyla ayrıntılı bir şekilde keşfedeceğin bir oyundur.
Tacoma bir korku veya bulmaca oyunu değil. Hikâyenin kendisi bir bulmaca ve nasıl çözeceğin sana bağlı. Tacoma, ne kadar çok keşfedersen o kadar şeye ulaşacağın, odaklı bir anlatım deneyimidir. Aniden korkutan unsurlar yok. Birçok oyuncu için oyunun tamamlanması 3-5 saat sürecek. İlk oynanışı bitirdikten sonra Yorum Modunu etkinleştirerek tekrar oynamanı tavsiye ediyoruz. Yorum Modu, istasyonu geliştirme ekibinin iki saatten fazla süren sesli yorumlarıyla dolduruyor, keşfedilecek perde arkası konsept tasarımları ve yapım fotoğraflarını ekliyor.
Bu durumda potansiyel birkaç sorun olabilir. Öncelikle grafik ayarlarının bilgisayarına uygun olduğundan emin ol. Bazı Macintosh bilgisayarlarda ekranın yerel çözünürlüğü çok yüksektir ve bu durum Tacoma'nın yavaş çalışmasına neden olabilir. Uygulamayı Mac OS cihazında "düşük çözünürlüklü moda" ayarlamayı dene ya da Tacoma'nın grafik seçeneklerine gir ve ekran çözünürlüğünü 1920x1080'ye (standart 1080p çözünürlük) yakın bir şekilde ayarla. Ayrıca grafikleri varsayılan ön ayardan daha düşüğe ayarlamayı deneyebilirsin.
Tacoma yanlış ekran cihazını kullanıyor olabilir. Hem tümleşik hem de paylaşımsız ekran kartın varsa, oyunun atanan grafikleri doğru seçtiğinden emin olman gerekebilir. Bunu, ekran kartının yazılımına girerek (Nvidia Control Panel veya Mac OS ayarları gibi) ya da Tacoma için masaüstü kısayolu oluşturup özelliklerini istediğin ekran cihazını kullanacak şekilde ayarlayarak yapabilirsin.
Oyun hâlâ yavaş çalışıyorsa, mağaza sayfamızda minimum donanım gereksinimlerini bir kez daha kontrol et ve bilgisayar donanımının bunları karşıladığından emin ol.
Tacoma resmî olarak klavye/dokunmatik yüzey ve klavye girişlerini, Xbox oyun kumandalarını ve PS4 DualShock'u destekler. Kontrol sorunlarının en yaygın nedeni, bilgisayarına desteklenmeyen giriş cihazlarının bağlı olması ve oyunun işleyemeyeceği giriş bilgileri göndermesidir. Bu sorunu yaşıyorsan lütfen uçuş kollarını, pedalları, çizim tabletlerini veya yazılım cihazlarının girişlerini simüle eden ya da GameCube veya PS1 sanal kontrol cihazları gibi PC tarafından normalde desteklenmeyen kontrol cihazlarının girişlerini işleyen herhangi bir sanal kontrol cihazının bağlantısını kesmeyi/devre dışı bırakmayı dene.
Eyvah! Bunun için üzgünüz. Nadiren görülse de dünyada sıkışırsan, oyunu çıkmaya zorla (Windows'ta alt-F4 veya Mac'te Command-Q) ve tekrar yükle. Çıkmaya zorlamak, çıktığında herhangi bir otomatik kayıt yapılamamasına neden olur. Tekrar yüklediğinde, çıkmaya zorlamadan önceki en son otomatik kayıt noktasında olacaksın. Fizik temelli sorunlar yaşıyorsan (nesnelerin zemine takılması veya sıkışmak), grafik ayarlarının oyunu en düşük kare hızında oynatacak şekilde ayarlanmadığından emin ol; böyle bir durumda fizik temelli sorunlar yaşanma olasılığı artar.