TAPE GLITCH
Permainan seram psikologi orang pertama di mana pita VHS menarik anda ke dalam kenangan rosak di dalam kompleks liminal yang dilanda banjir.
Air disimulasi sepenuhnya secara fizikal, mengalir di sekeliling badan anda dan bertindak balas secara semula jadi terhadap setiap pergerakan anda. Ia terasa seperti sebahagian semula jadi daripada dunia, memberikan setiap ruang yang dilanda banjir kehadiran yang lebih dipercayai.
Setiap pita membolehkan anda menggulung balik masa beberapa saat — bersama kedudukan anda dan semua yang ada di sekeliling anda. Ia tidak akan menyelamatkan anda, tetapi mungkin memberi anda satu lagi peluang.
TAPE GLITCH adalah projek seram bebas yang dibuat terutamanya oleh seorang pembangun.
Ia bermula sebagai idea lewat malam — ruang yang dilanda banjir, statik VHS, dan jenis kengerian yang datang dari tempat yang terasa terlalu sunyi untuk menjadi nyata. Terinspirasi oleh ruang liminal seperti Backrooms dan Poolrooms, matlamatnya adalah membina sesuatu yang terasa seperti melangkah masuk ke dalam kenangan yang tidak sepatutnya dijumpai.
Sebahagian daripada peringkat pertama dibuat dengan kerjasama Vaporama, seorang artis visual yang terkenal dengan karyanya tentang ruang liminal.