Tchia: The Beach-Sides
Album „The Beach-Sides”, będący dodatkiem do głównego wydania, oferuje relaksującą podróż przez tropikalny archipelag z gry Tchia, w towarzystwie delikatnych odgłosów otoczenia, wzbogaconych o bujną oprawę dźwiękową od zespołu projektantów dźwięku z A Shell in the Pit. Ponad godzina dodatkowej muzyki zachęca do zdjęcia sandałów, odpoczynku i relaksującego pobytu na prywatnej wyspie w „Tchia: The Beach-Sides”.
„Kiedy tworzyłem ścieżkę dźwiękową do gry Tchia, zdałem sobie sprawę z dwóch rzeczy: po pierwsze, prezentacja ponad czterech godzin muzyki, którą napisałem do gry, wymaga ogromnego wyczucia i umiejętności, a po drugie, piękno dźwięków otoczenia uchwyconych i stworzonych przez moje przyjaciółki Em, Millie i Michelle z grupy A Shell in the Pit naprawdę wzbogaciło całe doświadczenie. Po prostu musiałem jakoś uhonorować ich pracę.
Po starannym rozważeniu kolejności utworów i ich płynności narodził się album, wstępnie nazwany „Tchia and Tchill” (wybaczcie mi), rodzaj albumu »B-Sides« zawierającego wiele raczej ambientowych utworów, które stworzyłem, i pozwalającego nam obrać inną, bardziej odprężającą ścieżkę niż motyw przygody z głównego albumu.
Świat Tchii stworzył podłoże do powstania pięknej i niezwykłej muzyki, a ja jestem niesamowicie dumny, że mogłem dołożyć do tego swoją cegiełkę.