Technotopia
Social and economic conflicts have rocked the world. There is just one metropolis that can boast stability, but even this city only has enough resources to maintain a precarious balance of power. The authorities decided to create an algorithm that could build a perfect city for all segments of the population. This project gave birth to Iris, an artificial intelligence designed for building a utopia. Welcome to Technotopia!
You will have a deck of cards with buildings at your disposal. Build skyscrapers, parks, residential districts and transport highways. It's up to you to decide what the ideal metropolis should look like.
Four factions are fighting for control of the city: capitalists, aristocrats, politicians, and the common people. They will do anything to bend the others to their will, and every decision you make tips the scales. Play the role of arbiter, meeting everyone's needs equally.
A city is a living organism, where something is always happening that requires your attention. Where do you put up fire victims? What do you do with the gang that has taken control of some districts? Factions will offer their solutions, but it's up to you whether to follow them or advance your own agenda.
The city is home to a variety of characters. Hackers, oligarchs, criminals and inventors — communicate with the cream of the crop and provide them with services in exchange for their help in maintaining order. A perfect city is built for people, with the help of people!