Temtem: Pioneers
Step into the Downbelow, a vast and untamed region where Temtem roam wild and every expedition opens the door to new discoveries.
Temtem: Pioneers blends creature collection, survival gameplay, and fast-paced action combat into a brand new adventure set in the Temtem universe. Far from the comfort of the Airborne Archipelago, you must explore unknown lands, build a home in the wild, and grow alongside the Temtem that help you survive this incredible and challenging world.
The Downbelow is unpredictable, alive, and full of opportunity: resources must be gathered, shelters must be built, and preparation is key to every journey beyond your base. Wild Temtem roam freely, and the environment constantly challenges your ability to adapt.
Gather materials, craft equipment, build your base, and find new ways to explore this untamed world. Every new biome introduces new resources, new Temtem, and new ways to interact with the world. Grow, discover, and build something uniquely you to enjoy with your Temtem.
Temtem are more than creatures to collect: they are essential partners in survival.
Discover and tame over 200 Temtem, from newly uncovered species native to the Downbelow to familiar Temtem rediscovered in the wild. Each one brings a unique set of moves and stats that help you explore, gather resources, traverse dangerous terrain and overcome challenges. Every expedition pushes you deeper into the unknown to discover this vibrant, beautiful, and untouched world where you’ll learn to survive together with your Temtem.
Take full control of your Temtem in an all new battle system! Bring up to three Temtem into combat and switch between them instantly. Chain abilities, dodge incoming attacks, and create powerful combos as you adapt to constantly shifting encounters. Every Temtem offers a distinct playstyle. Can you master each one?
Face the Downbelow alone or join others in co-op play. Work together to build settlements, explore enchanting regions, and discover new Temtem as a team. Cooperation opens up new strategies, new experiences and stories you’ll share with friends for years to come!
Come across and tame Temtem living freely in their natural habitats. Each Temtem plays an important role in survival, from combat and resource gathering to traversal and exploration.
Glide across dangerous terrain, uncover hidden resources, and unlock new ways to interact with the world as your bond with your Temtem grows stronger.
Temtem: Pioneers supports a variety of playstyles and goals: become a master explorer chasing hidden discoveries, a strategist building the perfect Temtem team, a builder designing creative settlements or a devoted caretaker forming lasting bonds with your companions.