Terra Nil
Terra Nil is an intricate environmental strategy game about transforming a barren wasteland into a thriving, balanced ecosystem. Bring life back to a lifeless world by purifying soil, cleaning oceans, planting trees, and reintroducing wildlife, then leave without a trace.
Terra Nil is a game about transforming a barren, lifeless landscape into a thriving, vibrant ecosystem. Turn dead soil into fertile grassland, clean polluted oceans, plant sprawling forests, and create the ideal habitat for animals to call home. Then recycle your buildings and leave no trace that you were there. Reclaim the wasteland.
Use advanced eco-technology to purify the soil, creating plains, wetlands, beaches, rainforests, wildflowers, and more—then efficiently recycle everything you've built, leaving the environment pristine for its new animal inhabitants.
Procedurally generated landscapes mean no two playthroughs of Terra Nil will ever be the same. Plan your build around randomized, challenging, and unpredictable terrain, including snaking rivers, mountains, lowlands, and oceans.
Each region of Terra Nil progresses through phases, with the ultimate goal being leaving pristine wilderness behind. Levels are not about infinite growth, but rather balancing and nurturing the environment before leaving it in peace.
Lush hand-painted environments, relaxing music, and an atmospheric ambient soundscape make Terra Nil a peaceful, meditative experience. When you're done, use Appreciate mode to bask in the natural beauty of the ecosystem you have restored.