Muzyka, tła, dźwięki i efekty specjalne – to wszystko, a nawet same klocki Tetris pulsują, tańczą, mienią się i eksplodują w doskonałej synchronizacji z Twoim stylem gry. Każdy z ponad 30 poziomów gry i ponad 10 trybów będzie doznaniem, które zapragniesz powtórzyć.
Ponad 30 różnych poziomów, a każdy z własną muzyką, efektami dźwiękowymi, graficznym stylem i tłem, które ewoluują i zmieniają się w trakcie poziomu.
Zawiera całkowicie nową mechanikę „Zone”, umożliwiającą zatrzymanie czasu (i spadających Tetriminos) dzięki wejściu do strefy „Zone”. W ten sposób gracze mogą wydostać się z trudnej sytuacji, która mogłaby doprowadzić do zakończenia gry, albo usunąć kolejne linie i zgarnąć dodatkowe nagrody.
Gracze na różnych platformach mogą łatwo dołączać do pokojów Friend Match dzięki nowej funkcji Room ID.
Wśród nowych trybów znajduje się tryb „CONNECTED”, w którym trzech graczy może połączyć siły i swoje Tetris Matrices, aby walczyć ze sterowanymi przez SI bossami; „Zone Battle” to tradycyjny pojedynek Tetris z dodatkiem zatrzymującej czas mechaniki „Zone”; „Score Attack” i „Classic Score Attack” to dwa tryby rywalizacyjne dla pojedynczego gracza, w którym dwaj gracze rywalizują osobno, aby przekonać się, kto zdobędzie najlepszy wynik.
Tryb „Spectator” jest dostępny w Friend Match. Pokój może zawierać do 8 osób. Widzowie mogą używać podczas meczu emotek, aby urozmaicić zabawę.