The Alters: Original Soundtrack
Faced with the grandeur of an alien planet, one must feel a deep push to look inward. Piotr Musiał, known for his epic and haunting soundtrack for the Frostpunk series, travels to space for a sci-fi journey about survival that becomes very personal. His OST for The Alters is as diverse as the dedicated game’s unique blend of genres. You will hear a classic sense of wonder fitting of an adventure game as well as dynamic notes that coalesce with a desperate bid for survival.
Piotr Musiał: In every genre of music you can find something cool, something that will inspire and intrigue you. ... I like to draw upon this diversity in search of what I hear deep in my soul.