The Banner Saga Trilogy Stoic Edition
Weave your own thread through this epic Viking RPG adventure with the Banner Saga Trilogy. Guide your caravan across the landscape of a breaking world, where the sun has stopped in the sky and the gods are dead. Bold leadership decisions, wise use of resources, and skillful battle tactics are vital to ensure that you and your clans make it through alive. Who can you trust, how will you protect your allies and what choices will you make as the Darkness draws near?
Beautifully hand drawn combat sequences and animations, accompanied by an evocative score from Grammy-nominated composer Austin Wintory, will immerse you into a fantasy realm inspired by Norse mythology.
Choose from 48 playable characters from 4 different races and 40 different classes, each with unique abilities and upgrade options to fit your play style.
Strategic combat with consequences - victory or defeat and even the permanent loss of a character depends on which characters you choose to take into battle and what decisions you make afterwards.
The journey is as important as battle – your role in building and managing your caravan as you travel the vast landscape is critical to not only your own survival but the survival of an entire civilization.