The Binding of Isaac: Repentance
The Binding of Isaac: Repentance is the definitive version of Binding of Isaac, featuring all content from Rebirth, Afterbirth, and Afterbirth+, plus tons of all-new features and new gameplay. It's the ultimate edition of the genre-defining roguelike!
The Binding of Isaac: Repentance is a randomly generated action/RPG/shooter with heavy roguelike elements, resulting in many thousands of hours of gameplay. Following Isaac on his journey, players will discover bizarre treasures that change Isaac’s form, giving him superhuman abilities and enabling him to battle droves of mysterious creatures, discover secrets and fight his way to safety.
The Binding of Isaac: Repentance is an incredible achievement that goes beyond just being a DLC expansion. This is another load of thread connecting yet more pieces to the potential of the already brilliant base game. With all of these plates spinning, it's impossible to know how well a run is going to go at any given time, but it remains incredibly fun trying to figure that out.
Sometimes there’s an update or a DLC that changes a game forever and finally makes it accessible to the people at large. Repentance is not that DLC. If anything, Repentance can and will scare off newer players who feel like they’re just getting their bearings when a flood of new stuff comes screaming in. But, for long time players, this is the parting gift they were all waiting for.