The Dead Await
The Dead Await is a deck-building open world survival RPG set in a zombie apocalypse. The world as we know it ended, torn apart by hordes of ravenous monsters. Humanity still clings on in the sea of blackened ruins, cold ashes, and man-eating creatures.
You're the leader of a caravan of survivalists whose goal is to figure out the truth behind the zombie apocalypse and, if possible, build the foundations for a new civilization! But be careful: Zombies might want to feast on your brains, but humans may very well prove the greatest obstacles during your long drive...
Explore a vast world torn apart by a zombie apocalypse, from derelict cities full of loot and zombies to new settlements founded by survivors with opportunity and backstabbing abound.
Gather food, water, fuel, and gear to survive the drive. Manage your resources to ensure everyone gets to the destination safely.
Build the survivor you want using a robust attribute, skill, and perk system. Experiment with combinations and character builds, from a suave lockpicker to a mindless berserker and everything in-between.
Paired with the character system is sophisticated card-based combat. Build up your deck during your travels, taking a team of rag-tag survivors to veterans with incredibly rare cards at their disposal!
Gear matters: Give your survivors an edge with weapon and equipment mods - plus a good meal - and watch them conquer the wasteland!
The caravan is at the heart of your journey to discover the truth. Upgrade it with workbenches, storage, and other features to turn it into a true mobile base.
Swap out vehicle components to modify the caravan's performance. Engine, suspension, tires, all affect how you traverse the world - and your chances of surviving!
Craft everything you need to survive, including the classic nail-mounted baseball bat. They don't make them like they used to, after all!