The Dead Await
Being in Early Access will allow us time to develop the game based on feedback from the community as we push forward with development. Since The Dead Await is quite an expansive game, ensuring that we keep development at a brisk pace will be important, and being able to pivot when we get significant feedback from players will make the end product that much better.
We are estimating anywhere from 6-12 months. The most important systems of the game are already implemented, there is just some final progress that needs to be made on the story, balancing, art assets, and of course bug squashing.
The core mechanics are already in-game, so things like the card based combat, character growth, and resource management will stay very much the same. However, the full version may feature some balance changes like different ability effects or number changes as needed to make sure the game stays in a good well-rounded state, as well as more story missions, interactions, and overworld encounters to make sure there is plenty of variety.
Right now the game is totally playable, locations and missions can be discovered, and the caravan management and crafting system is present to a limited extent. There is character progression and deck management present, though this will be expanded upon with the full release to add in more options.
We are always happy to get feedback from our community! There is an official Discord that players can hop on and use to discuss feedback and we will be using that to help us balance the game as well as tweak current and upcoming features. The Dead Await is a large game with numerous ways to customize and develop your character, so having players of all types try out the game and give us feedback based on their playstyles will help us ensure the game is balanced and enjoyable, no matter how you choose to build your caravan and survival crew.