The Detectorist Guild
A cosy village-life RPG set in Yorkshire, England, in 1999. Follow James as he explores a quintessential British village with his metal detector, uncovering lost treasures and slowly unravelling a dark mystery that draws him and his family into its depths.
Welcome to Shiverly, a peaceful English village in Yorkshire, at the turn of the millennium, where rolling fields, friendly locals and buried secrets await.
In The Detectorist Guild, you join James who is free to roam the town and surrounding countryside locations with his trusty metal detector, searching for artefacts that reveal the stories of the past. Villagers often misplace their prized belongings and it is up to James to track them down, return what is lost and earn their trust.
But beneath the cosy surface lies something more. As James digs deeper into the village’s history, a dark mystery begins to emerge, drawing him and his family into a tale that connects past and present.
Donate historical discoveries to the local museum and learn their origins. Sell 20th Century antiques to the local Emporium and use the money to upgrade equipment to reach new depths and uncover more valuable treasures. Every field, footpath and forgotten corner could hide your next great discovery.
Relax, explore and collect at your own pace in a low-pressure RPG experience that celebrates curiosity, history and the quiet thrill of the find.