The Gap
The Gap tells the story of one man’s struggle to find a cure for his family’s illness through the exploration of parallel realities which include memories dear to his heart, forcing him to dive deeper into his psyche.
Joshua Hayes is a neuroscientist, whose family is affected by a rare neurological disorder that slowly eats away at one’s capability and mental well-being. The struggle and fight of the family is witnessed through the lens of his highest and lowest moments. While exploring the raw, minimalist spaces, he comes across items that act as gateways to his past.
Moreover, while taking part in an experimental neuroscientific program, led by a biotech giant - Neuraxis, Joshua unknowingly finds himself entangled in a corporate intrigue.
In hopes of unravelling the web of memories, he’ll need to face a distressing question - can he really trust himself?