The Kaiyo Mission Demo
The Kaiyo Mission is a peaceful, casual, deep-space, underwater exploration game set on hostile environments of alien ocean worlds.
The players embark in three different mission phases that lead them to various underwater plateaus of ocean worlds, including the Saturnian moon Enceladus. They will control a submarine or a diver and take photographs of alien animals, plants and artefacts. A tutorial level is available, and a bonus mission phase with several self-contained games is opened upon successful completion of the initial three phases.
Not many people associate space travel and the exploration of our universe with anything related to Africa. This is often so, because many of us are biased to rather associate these topics with classical music, or sometimes western music, or bespoke ‘futuristic‘ music. The Kaiyō Mission wants to break this sub-conscious bias.
The Kaiyo Mission is probably the first indie game localised in the Basaa language, widely spoken in Western Africa.