W spustoszonym świecie opanowanym przez zarażonych i niebezpiecznych ocalałych doświadczony przez życie Joel podejmuje się wyprowadzenia 14-letniej Ellie z objętej kwarantanną strefy wojskowej. Pozornie proste zadanie wkrótce zamienia się w niebezpieczną podróż po kraju.
Zawiera pełną opowieść dla jednego gracza z The Last of Us oraz nagradzany rozdział dodatkowy Left Behind, opowiadający o wydarzeniach z przeszłości Ellie i jej przyjaciółki Riley, które na zawsze zmieniły ich życia.
Premiera The Last of Us Part I na PC przynosi szereg nowych funkcji, które ożywią pełną niepokoju, niezapomnianą przygodę Joela i Ellie. Ta wersja The Last of Us Part I została zoptymalizowana z myślą o komputerach osobistych i oferuje usprawnienia, które zwiększą komfort rozgrywki. Są to m.in. obsługa AMD FSR 2.2*, obsługa superrozdzielczości NVIDIA DLSS*, opcje synchronizacji pionowej i ograniczenia liczby klatek na sekundę oraz inne funkcje dostępne tylko na PC, w tym możliwość dostosowania jakości tekstur, cieni, odbić, efektu ambient occlusion i nie tylko.
Gracze na PC będą dzielić przeżycia Joela i Ellie, podziwiając każdy detal pięknego i groźnego zarazem otoczenia w rozdzielczości 4K**. Wyrusz w podróż po Stanach Zjednoczonych i zobacz surowe, ponure ulice bostońskiej strefy kwarantanny, zarośnięte, opuszczone domy miasteczka Billa i wiele innych lokalizacji, korzystając z obsługi ultraszerokich monitorów – zarówno w formacie 21:9, jak i 32:9.
Popraw swoją liczbę klatek na sekundę i walcz o przetrwanie jako Joel i Ellie dzięki technologii skalowania obrazu AMD. FSR 2 wykorzystuje najnowocześniejsze algorytmy do zwiększenia liczby klatek na sekundę i wyświetlania wysokiej jakości grafiki w wysokiej rozdzielczości w The Last of Us Part I na wielu kompatybilnych kartach graficznych.
The Last of Us Part I na PC obsługuje kontrolery DualSense podłączone przewodowo, dzięki czemu gracze mogą poczuć dynamikę walki, drgania wywołane przez przejeżdżający czołg i wiele innych za pomocą efektów dotykowych i dynamicznych efektów „Trigger”. Wsparcie dla kontrolerów DualShock 4 i rozmaitych innych padów oraz klawiatury i myszy pozwala graczom dostosowywać styl gry do ich preferencji.
Wersja na PC oferuje nowe opcje personalizacji sterowania, w tym możliwość pełnej zmiany jego układu, opcję przypisania głównych i dodatkowych skrótów w przypadku klawiatury i myszy, tryb adaptacyjny, który pozwala łączyć sterowanie klawiaturą i kontrolerem, oraz wiele innych. The Last of Us Part I na PC zapewnia też wachlarz funkcji ułatwień dostępu, dzięki którym gracze mogą dostosować rozgrywkę do swoich potrzeb i preferencji.