The Lion's Song - Soundtrack
The Lion's Song is about creativity in the Arts and Sciences at the beginning of the 20th century.
In Episode 1 composer Wilma is struggling to write a new composition. This piece of music is to be premiered at the “Wiener Konzerthaus” alongside the master composers of her time. From her struggle emerges a melody - an ode to creativity.
This melody reverberates through the other episodes and changes its shape to fit their protagonists and their struggles.
While every episode introduces new instruments and adds a twist to the melody, the "layers" of the composition always fit together.