The Long Dark: Tales from the Far Territory
Deep along the spine of Great Bear tracks a steep mountain range that bisects the island.
This is the Far Range, an imposing wall of rock that stands vigilant over Great Bear’s priceless resource riches.
Now, with the aurora blazing across the sky, is the Far Territory ready to surrender its stories? Will you survive long enough to wrest any truths from the rocky grasp.
TALES FROM THE FAR TERRITORY is the first paid expansion pass for The Long Dark’s Survival Mode. Releasing in multiple drops over the course of a 12-month campaign, TFTFT significantly adds to the world of Great Bear Island and the game’s core Survival foundation, with new Regions, new Gameplay, and new objective-based Tales.
Three new Tales: Narrative Challenges that reveal mysteries of the Far Territory’s strange history.
Global resource overhaul for all Gear, Harvestables, Clothing, and Wildlife spawns.
TALES FROM THE FAR TERRITORY is a 12-month Expansion Pass campaign for THE LONG DARK. As such, content will be delivered in regular Drops over the course of the campaign. Each Drop will be accompanied by an update video that explains what is being included in both the Paid and Free streams.
If you are not comfortable with this type of gradual delivery, we encourage you to wait until the Expansion Pass is completed.