Przetrwał niebezpieczeństwa, o których wielu bałoby się mówić, pożądając tylko jednej rzeczy: tego, by raz jeszcze wziąć do ręki to, co zostało mu skradzione. Choć ta szaleńcza wyprawa jest jednym z najważniejszych elementów historii stworzonej przez J.R.R. Tolkiena, jej przebieg nigdy nie został szczegółowo opowiedziany. Nareszcie masz okazję poznać nieopowiedzianą dotąd historię Golluma, biorąc udział w przygodzie, która pozostaje wyjątkowo wierna książkom. Podczas swojej niezwykłej przygody Gollum przeżył mnóstwo przygód – począwszy od ucieczki z Mordoru, skąd wymknął się Rzecznikowi Saurona i demonicznej pajęczycy Szelobie, aż po pobyt w lochach elfiego króla Thranduila.
W toku setek lat, podczas których Pierścień zatruwał jego umysł, Gollum nabrał niesamowitej zręczności i przebiegłości. Wykorzystaj jego wyjątkowe zdolności, aby przemierzać świat, wdzierać się do legendarnych miejsc i wspinać na najwyższe szczyty. Znajdź sposób, by ominąć straże orków, wspinając się po Czarnej Wieży Barad-dûr, i wymknij się elfom zamieszkującym tajemniczą Mroczną Puszczę.
Choć Gollum nie jest wielkim wojownikiem, bez problemu jest w stanie udusić nieostrożnego przeciwnika, jeśli nadarzy się ku temu okazja… Potrafi też znaleźć bardziej pomysłowe lub mniej ryzykowne sposoby radzenia sobie z przeciwnościami.
Rozszczepienie osobowości sprowadza na niego mękę: gdy górę bierze Gollum, bywa przebiegły i zdradziecki, jednak gdy dominuje Sméagol, bohater potrafi być przyjazny i ostrożny. To Ty zadecydujesz, która z tych osobowości zwycięży podczas podejmowania trudnych decyzji, które będą miały decydujący wpływ na przyszłość Twoich ryzykownych sojuszów.