The Outer Worlds (Original Soundtrack)
Experience the thrill and emotion of The Outer Worlds with the dramatic score from composer Justin E. Bell. The Outer Worlds (Original Soundtrack) features 43 songs that highlight the brilliant locales, unforgettable characters, and thrilling moments players experience in the critically acclaimed RPG.
Select pieces were performed by a 70-piece orchestra and featured solos by internationally renowned low flute specialist Peter Sheridan. Peter played the rare contrabass flute and subcontrabass flute which you can hear in the opening of Hope (Title Theme).